Vil du arbejde med frivillige, og har du mod på at blive en del af et professionelt og engageret team, som bidrager til uddannelsen og indsættelsen af frivillige hjemmeværnsoldater? Kan du se dig selv være med til at administrere medlemmer af Hjemmeværnet og dermed styrke vores kampkraft på kort og på lang sigt? Og har du desuden lyst til at opleve en varierende og spændende hverdag? Så er stillingen som administrativ medarbejder hos os måske lige noget for dig.
Om os
Hærhjemmeværnsdistrikt Midt- og Vestsjælland er et af seks Hærhjemmeværns-distrikter under Landsdelsregion Øst. Hærhjemmeværnsdistrikt Midt- og Vestsjælland er en operativ myndighed som opstiller, uddanner, indsætter og fører enheder fra Hjemmeværnet, som en del af Danmarks nationale beredskab. Vores hovedkvarter er placeret på Flyvestation Skalstrup med et geografisk ansvarsområde der er sammenfaldende med Midt- og Vestsjællands Politikreds, hvilket omfatter de 10 kommuner på Vestsjælland.
Distriktet består af 14 underafdelinger, fordelt på patrulje- og overvågningsenheder, stabs-, infanteri-, bevogtnings- og politikompagnier samt et musikkorps. Underafdelingerne er bemandet med frivilligt personel og den aktive struktur ved distriktet består af knap 850 frivillige hjemmeværnssoldater. Vi administrerer derudover en reservestyrke på godt 1850 frivillige og er tillige ansvarlig for at opstille to kompagnier til Forsvarets totalforsvarsstyrke. Staben er sammensat af 16 fastansatte medarbejdere.
Vores hovedopgaver er at opstille, uddanne, indsætte og føre distriktets enheder, hvorfor tempoet til tider er højt. Vi er garant for at levere rettidig og relevant støtte til enhederne, således at grundlaget for den operative opgaveløsning er til stede. Vores opgaveløsning er således altid med den operative opgave i centrum og det kendetegner os i vores daglige virke.
Distriktet har herudover en udvidet stab, hvori der – ud over de fastansatte – indgår såvel frivilligt hjemmeværnspersonel som personel af reserven. Den faste stab indgår desuden i faste beredskaber med henblik på iværksættelse af operativ planlægning eller støtte til Forsvaret, politiet og/eller samfundet.
Vi synes, at vi har en spændende og velfungerende arbejdsplads. Omgangstonen er uformel, ligefrem og ærlig. Vi prioriterer at skabe et godt arbejdsmiljø, hvor der er sammenhæng imellem arbejde og privatliv. Vi er rigtig gode til at hjælpe og støtte hinanden i dagligdagen, når komplekse og hastende opgaver skal løses.
Som en af dine kommende kolleger beskriver det:
”Her er højt til loftet, et stærkt samarbejde og plads til både grin og faglighed. Vi løser vigtige opgaver sammen, og vi gør det i et miljø, hvor man altid kan få sparring og støtte.”
Om stillingen
Sektionens vigtigste opgave er, at levere administrativ, operativ og økonomisk støtte til de frivillige og fastansatte. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded, omstillingsparat og imødekommende.
Vores arbejde foregår både som selvstændig sagsbehandling, og som samarbejde med distriktets øvrige sektioner, samt de frivillige.
Opgaverne omfatter blandt andet:
- Personaleforvaltning af frivillige og faste, herunder føring af stamoplysning i SAP/WorkZone
- Bestilling og administration af ID-kort
- Udfærdigelse af udnævnelsesbrev, diverse diplomer og kursusbeviser m.m.
- Assistance i fm. økonomi både budgettering og opfølgning
- Assistance til distriktschefen vedr. rådighedsvederlag, herunder indberetning og registrering og andre administrative opgaver
- Sekretær for Distriktsudvalg og Distriktsråd
- Assisterer operations og uddannelse sektionen med tastning i eMTEP o.lign.
Der kan forekomme deltagelse i aktiviteter uden for normal arbejdstid – især aften og weekend – men dette planlægges i god tid og under hensyntagen til din hverdag. Vi lægger vægt på en god balance mellem arbejds- og fritidsliv.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en kontorfaglig uddannelse gerne inden for administration, eller erfaring fra en lignende stilling, gerne fra det offentlige.
Du trives med rutineprægede opgaver, men er også i stand til at håndtere variation i arbejdsdagen og bidrage med egne ideer.
Du har kendskab til IT på brugerniveau – herunder Office-pakken og gerne sociale medier som Facebook, LinkedIn og Instagram. Har du erfaring med webredigering eller lettere grafisk arbejde, er det en fordel, men ikke et krav.
Du arbejder struktureret og trives med at understøtte kolleger og ledelse i deres arbejde. Du er hjælpsom, fleksibel, imødekommende og klar på at tage fat – også når der opstår opgaver med kort varsel.
Har du erfaring med eller kendskab til forholdene i Hjemmeværnet, eller et andet frivilligt foreningsarbejde, vil det også være en fordel.
Det er afgørende, at du har gode sociale evner og kan håndtere daglige variationer i arbejdet, idet ingen dage er helt ens. For helt ærligt, det vigtigste for os er ikke, at du har hele pladen fuld. Det vigtigste er derimod, at du er ordentlig og at du har viljen, lysten og drivet til at ville. Så hører vi meget gerne fra dig.
Ansættelsesvilkår
Du bliver ansat og aflønnet i henhold til organisationsaftale for HK/Stat og Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige område (OAO-S-fællesoverenskomst).
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, vil der være mulighed for at forhandle tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat under Forsvarsministeriet er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder blandt andet, at du skal kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde denne i hele din ansættelsesperiode.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte oberstløjtnant Kristian Kirsch Bentsen, Chef for Hærhjemmeværnsdistrikt Midt- og Vestsjælland, på telefon 61 69 58 05 eller ved mail hdmvs-ch@fiin.dk, eller nuværende stillingsindehaver MJ Allan Ammersbøll på telefon 41 73 28 06 eller ved mail hdmvs-stch@fiin.dk.
Har du spørgsmål til løn eller ansættelsesvilkår, kan du kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Rasmus Kunzendorf på telefon 29 26 37 85.
Ansøgningsfristen er 15. oktober 2025.
Stillingen er ledig med tiltrædelse snarest muligt.
Vi vil bede dig om at søge stillingen via linket. Hvis det ikke er muligt for dig at scanne og vedhæfte relevante dokumenter, skal du medbringe disse til en evt. samtale.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Hjemmeværnet
Hjemmeværnet er en frivillig, militær beredskabsorganisation. Hjemmeværnskommandoen (HJK) er Hjemmeværnets øverste myndighed og er en værnsfælles styrelse under Forsvarsministeriet. HJK er ansvarlige for den strategiske og operative ledelse af Hjemmeværnet som organisation og omfatter Chefen for Hjemmeværnet og den Kommitterede for Hjemmeværnet, der tilsammen udgør Hjemmeværnsledelsen, samt Hjemmeværnsstaben.
HJK er ansvarlige for opstilling og uddannelse af frivilligt personel og enheder og deltager som en del af det militære forsvar i løsningen af de flere af de opgaver, der påhviler Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet samt disses hjælp til civile myndigheder. HJK står for kommunikation om Hjemmeværnet, strategisk rekruttering og tilknytning af frivillige, udarbejdelse af planer og programmer samt gennemførelse af studievirksomhed for Hjemmeværnets udvikling. HJK med Hjemmeværnsstab, divisioner og afdelinger har hovedkvarter på Vordingborg Kaserne, men har satellitter flere steder i landet.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Hjemmeværnskommandoen, Sankelmarksvej, 4760 Vordingborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 15-10-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/00a7bcfb-f449-48c4-b5c2-1cb8824fa4f9