Vil du bidrage til samfundets sikkerhed og forsvar? Vil du arbejde i en organisation, hvis primære opgave er at opstille, uddanne og indsætte frivillige Hjemmeværnssoldater til støtte for Forsvaret og Beredskabet? Vil du være en del af en velfungerende arbejdsplads, hvor du får en varierende og spændende hverdag? Kan du se dig selv være med til at levere administrativ støtte til medlemmer af Hjemmeværnet?
Så er stillingen som administrativ medarbejder hos os, måske lige noget for dig.
Om os
Hærhjemmeværnsdistrikt Sydsjælland og Lolland-Falster (forkortet HDSLF) er en operativ militær myndighed under Landsdelsregion Øst. Vi opstiller, uddanner og indsætter enheder af Hærhjemmeværnet og Totalforsvarsstyrken til støtte for forsvaret af Danmark.
Vi består af en fast stab af både militære og civile medarbejdere og i alt 16 hjemmeværnskompagnier i den frivillige struktur.
Vi kendetegnes som en arbejdsplads med et fagligt professionelt og velfungerende team, som prioriterer kvalitet i arbejdet, trivsel og en uformel omgangstone. Vi hjælper og sparrer med hinanden i staben på tværs af sektionerne.
Om stillingen
Hjemmeværnet er i vækst, og også i HDSLF får vi flere soldater. Derfor er der også behov for at styrke sekretariatet med endnu en kollega.
Vores vigtigste opgave er at levere administrativ støtte til de frivillige og fastansatte. Det er derfor vigtigt, at du er serviceminded, omstillingsparat og imødekommende.
Vores arbejde foregår både som selvstændig sagsbehandling, og som teamwork blandt medarbejderne i sekretariatet og den øvrige del af staben.
Opgaverne er primært administrativ personelforvaltning, især af frivillige soldater, herunder blandt andet:
- Administrativ støtte til rekrutteringsopgaver og optagelsesprocessen i fm. optagelse af nye frivillige soldater
- Registrering, opdatering og kontrol af personeldata
- Bestilling og administration af id-kort
- Udfærdigelse af breve, diplomer, beviser mv.
- Assistance til økonomiforvaltning samt forvaltning af vederlag, ydelser mm.
- Anvendelse af IT-værktøjerne DeMars, WorkZone, hjv.dk og MS Office.
Bemærk at der kan forekomme aften- og weekendarbejde.
Om dig
Vi forstiller os, at du har en kontorfaglig uddannelse gerne inden for administration, eller erfaring fra en lignende stilling, meget gerne fra det offentlige.
Det vil være en stor fordel, hvis du allerede har kendskab til SAP samt vores journaliseringssystem KESDH/WorkZone. Det vil ligeledes være en fordel, hvis du allerede har førstehåndskendskab til Forsvaret eller Hjemmeværnet. Men ikke et krav.
Lysten til at lære nyt og dygtiggøre dig sættes højt.
Du kan arbejde selvstændigt, men det er vigtigt at du også besidder motivationen til at skabe samarbejdsrelationer i forhold til både frivillige og fastansatte i Hjemmeværnet.
Det er essentielt, at du har gode sociale evner og kan håndtere daglige variationer i arbejdet, idet ingen dage er helt ens.
Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.
Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Arbejdsstedet er på Vordingborg kaserne.
Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.
Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.
Kontakt og ansøgning
Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte leder af sekretariatet, seniorsergent Henrik Kaare Petersen på telefon 7247 6115 eller via mail: HDSLF-MYN@mil.dk
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Sheeba Krause på telefon 3266 5036 eller via mail: fps-@mil.dk.
Ansøgningsfristen er den 21. september 2025. Stillingen ønskes besat snarest muligt.
Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
Om Landsdelsregion Øst
Landsdelsregion Øst er en selvstændig niveau III myndighed under Hjemmeværnskommandoen. Landsdelsregionen refererer operativt til Hærkommandoen.
Vi har fokus på Hjemmeværnets frivillige og nationale operationer. Vores geografiske ansvarsområde dækker hele Sjælland, Lolland-Falster og Bornholm.
Regionens primære opgave er at støtte Forsvaret samt løse og varetage Hjemmeværnets militære kerneopgaver. Vi koordinerer militære opgaver i regionens ansvarsområde og indgår som en af komponenterne i Totalforsvaret. Regionen har desuden ansvaret for det daglige og lokale samarbejde med de øvrige sektorer i samfundets beredskab, hvor politiet ofte er vores tætteste samarbejdspartner. Regionen har derfor et tæt samarbejde med Landsdelsregion Vest (Jylland og Fyn), Forsvarskommandoen, Politiet og øvrige myndigheder inden for samfundets samlede beredskab.
Regionsstaben har ca. 40 civile og militære medarbejdere og består af Operations-, Planlægnings- og Uddannelsessektionen (G3/5/6/7), Efterretningssektionen (G2), Informationsoperationssektionen (G9) og Logistiksektionen (G1/4/8).
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
dagarbejde
-Arbejdsgiver:
Vordingborg Kaserne, Sankelmarksvej, 4760 Vordingborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 21-09-2025;
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/1810393d-02db-4046-9f9c-926fac89ce27