Bliv civil logistikhjælper i Københavns Hærhjemmeværnsdistrikt og styrk det nationale beredskab

dato

Vil du gerne bidrage til det nationale beredskab? Har du erfaring med logistik eller overvejer du et karriereskifte i Forsvaret? Så søger Hærhjemmeværnsdistrikt København (HDKBH) en dygtig og serviceminded civil logistikhjælper til Logistiksektionen.



Om os

HDKBH er niveaumæssigt, og på mange andre områder, sammenlignelig med en bataljon i Hæren. Vi opstiller, uddanner og indsætter et stort antal aktive frivillige hjemmeværnssoldater i operativ opgaveløsning til fordel for distrikt København og samfundets beredskab. Vores organisation af frivillige består af flere kompagnier, egen reserveentitet, en frivillig stab, en udvidet stab (personel af reserven) og derudover har vi ansvaret for flere kompagnikadrer, og en udvidet stab, i rammen af Totalforsvarsstyrken (TFS, personel af reserven).

Vi uddanner soldater til løsning af en mangfoldig palet af uddannelses- og ceremonielle opgaver samt skarpe operative indsættelser i rammen af Københavns Politi.

Vores tjenestested er centralt beliggende på Svanemøllens Kaserne på Østerbro i København. Distriktet indgår i det nationale beredskab, hvor vi løser opgaver i samarbejde med Hæren, Københavns Politi samt øvrige myndigheder.

Vi prioriterer den enkelte medarbejders trivsel og udvikling. Vores fokus er på at udvikle dine kompetencer i et behageligt arbejdsmiljø under gensidig hensyntagen til både medarbejderens og distriktets behov.


Om stillingen

Logistiksektionen består af 5 medarbejdere, 2 militære og 3 civile. Vi er omdrejningspunktet for distriktets planlægning, tilrettelæggelse, gennemførelse og kontrol af den logistiske tjeneste. Derudover varetager vi uddannelse inden for de logistiske områder og støtter øvelser samt operative indsættelser i distriktets ansvarsområde. Logistiksektionen er ligeledes ansvarlig for etablissements- og sikkerhedstjenesten ved hjemmeværnsdistriktet.

Som logistikhjælper vil du deltage i vedligeholdelse, udlån og håndtering af distriktets uddannelses- og puljemateriel samt beredskabsmæssige materielbeholdninger.

I forbindelse med ovenstående omfatter dine opgaver blandt andet:

  • Transportopgaver i relation til materiel, ammunition og farligt gods.
  • Afhentning/levering/udlån af materiel til uddannelser og øvelser.
  • Tilsikre at farligt gods håndteres efter gældende love og bestemmelser.
  • Tilsikre at gældende bestemmelser i forbindelse med opbevaring og transport af materiel, våben og ammunition efterleves.
  • Modtagelse af materiel til distriktets beholdninger.
Endvidere vil dine opgaver omfatte:

  • Deltagelse ved mønstring/optælling/eftersyn af materielbeholdningerne ved kompagnierne.
  • Deltagelse ved udarbejdelse og føring af distriktets eget forsyningsregnskab.
  • Deltagelse ved videreformidling af godkendte materielrekvisitioner til Forsvarets forsyningscentre.
Vi har åbningstid mandag 09.00 – 20.00, tirsdag, torsdag og fredag 08.00-15.00 samt onsdag 08.00-13.00.

Du skal påregne deltagelse i en del aktiviteter, som kan ligge uden for normal arbejdstid, herunder deltagelse i aktiviteter aften og i weekender. Dette vil dog oftest være muligt at planlægge i god tid.

Du vil blive tilbudt arbejdsbeklædning.



Om dig

Du er lager- og logistikassistent, eller har tilsvarende erfaring, der matcher stillingens indhold. Du har ordenssans og løser dine opgaver med omhu. Du har kundefokus, er serviceminded og arbejder kvalitetsbevidst, omhyggeligt og systematisk.

Du behersker IT på brugerniveau, og er rutineret i brugen af MS Office pakken med kendskab til SAP R/3 (DeMars). Du har om muligt forudgående kendskab til Forsvaret og gerne Hjemmeværnet, evt. som tidligere militær ansat.

Du har en god forståelse for den logistiske tjeneste, herunder interesse i den militære sikkerhedstjeneste. Det er vigtigt, at du er løsningsorienteret og har forståelse for vilkår og bestemmelsesgrundlag samtidig med at du har øje for de frivillige.

Du har erhvervet kørekort B, og det er ønskeligt, at du har kørekort kategori C og gaffeltruckcertifikat B.

En væsentlig del af dit arbejdsområde vil være håndtering af farligt gods, hvorfor det vil være en fordel at du er uddannet i grundkursus ADR inkl. klasse 1.

Vi lægger vægt på, at du:

  • Kan arbejde systematisk, struktureret og har en udpræget ordenssans.
  • Tager ansvar for at starte, udføre og afslutte dine opgaver.
  • Bidrager med engagement til et stabilt arbejdsmiljø med høj faglighed, god trivsel, åbenhed og en uformel omgangstone.
  • Er positiv og åben for nye ideer i forhold til udvikling af nye procedurer og indstillet på at deltage i opgaveløsning og uddannelsesaktiviteter ved distriktet.
  • Efterlever og håndhæver givne bestemmelser inden for militær sikkerhed.
En af dine vigtigste egenskaber er evnen til at kunne tage initiativ således, at du selvstændigt forstår, at forudse evt. opgaver og udnytte rammerne for arbejdets udførsel og din tid bedst muligt. Det er ligeledes vigtigt, at du har sans for detaljen i udførelsen af opgaverne, har flair for god kundebehandling og sætter en ære i at overholde deadlines sammen med dine kollegaer.

Det er et ubetinget krav at du kan sikkerhedsgodkendes til HEMMELIGT.



Ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og Organisationsaftale for rengøringsassistenter, sanitører, specialarbejdere og visse erhvervsuddannede m.fl. i staten mv. (3F).

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er i København.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.



Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Kaptajn Morten Beich på telefon 2537 7168.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Katrine Glyngbo på telefon 3266 5542.

Ansøgningsfristen er den 5. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse den 1. februar 2026.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.



Om Hjemmeværnet

Hjemmeværnet er en frivillig, militær beredskabsorganisation.

Hjemmeværnskommandoen (HJK) er Hjemmeværnets øverste myndighed og er en

værnsfælles styrelse under Forsvarsministeriet. HJK er ansvarlige for den

strategiske og operative ledelse af Hjemmeværnet som organisation og omfatter

Chefen for Hjemmeværnet og den Kommitterede for Hjemmeværnet, der

tilsammen udgør Hjemmeværnsledelsen, samt Hjemmeværnsstaben.

HJK er ansvarlige for opstilling og uddannelse af frivilligt personel og enheder og deltager som en del af det militære forsvar i løsningen af de flere af de opgaver, der påhviler Hæren, Søværnet, Flyvevåbnet samt disses hjælp til civile myndigheder. HJK står for kommunikation om Hjemmeværnet, strategisk rekruttering og tilknytning af frivillige, udarbejdelse af planer og programmer samt gennemførelse af studievirksomhed for Hjemmeværnets udvikling. HJK med Hjemmeværnsstab, divisioner og afdelinger har hovedkvarter på Vordingborg Kaserne, men har satellitter flere steder i landet.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vordingborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hjemmeværnskommandoen, Sankelmarksvej, 4760 Vordingborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 05-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/3a2de257-346a-4212-ab8b-a893b4c413b9

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet