Bliv konsulent inden for digitalisering og IT, vær med til at løfte Center for Borger- & Arbejdsmarked

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi leder efter dig, der med dit drive og brede kendskab til, hvad der rør sig i det digitale landskab, tør og evner at gå forrest i realiseringen af vores digitale ambitioner - både som medskaber af retningen og med hovedansvaret for at igangsætte og drive processerne frem mod målet. 

Du vil få en hverdag, hvor omdrejningspunktet for dine opgaver og projekter er at udvikle vores beskæftigelsesindsats i en mere digital retning, samt være spydspids for udvikling og optimering af interne digitale løsninger. Nogle projekter igangsætter du selv, men du vil også blive koblet på de projekter vi allerede har igangsat fx fælles kommunalt udbud på et af vores fagsystemer. 
 
”For os er digitalisering ikke målet i sige selv, men det rummer et stort potentiale til at forbedre værdien af den service vi tilbyder både borgere og virksomheder. Du får mulighed for at være med til at kvalificere hvor og hvordan digitalisering skaber den største værdi i et tværfagligt og ambitiøst miljø, Du er en der trives godt med varierende opgaver og som griber muligheden for at tænke nyt.”  Fortæller Susanne Thagaard, afdelingsleder i Center for Borger & Arbejdsmarked.
 
Vores digitale fokus 
Vi er særligt optagede af digitale selvbetjeningsløsninger, så de borgere, der kan betjene sig selv, også får stillet de nødvendige digitale redskaber til rådighed. 

Vi vægter sammenhæng og brugervenlighed i vores digitale løsninger, og samtidig er kommunikation, fleksibilitet og service vigtige kriterier for retningen i vores indsatser.  

Kom helt ind i maskinrummet
Du bliver en del af en Styrings- & Kompetenceenhed, som er en understøttende enhed i hele Center for Borger & Arbejdsmarked. I Styringsenheden beskæftiger vi os med mange forskelligartede opgaver, såsom analyser, økonomi, it, jura, administration, sekretariatsbetjening til den samlede ledergruppe, diverse udvalg og råd samt det politiske niveau.

Til daglig bliver du en del af et dynamisk arbejdsfællesskab Hvor du vil få et tæt samarbejde med den del af teamet der udarbejder analyser, ledelsesinformation og betjener ledelseslag, samt politikere, du vil indgå i dette stærke faglige fællesskab, med kolleger der er klar til at sparre med dig og hjælpe dig videre, når du har brug for det. Så hvis du holder du af at arbejde på tværs i en stor afdeling og kan du se dig selv i rollen som systemansvarlig for vigtige kommunale fagsystemer. Er du en vaskeægte teamplayer, som har nemt ved at møde nye mennesker og kan kommunikere med både lederniveau og medarbejdere? Så er det helt sikkert dig, vi leder efter. 

Har du talent for digitalisering og procesoptimering
Her kan du med stolthed bære din generalistkasket, der vil matche din brede opgaveportefølje. Du vil bl.a. i tæt samarbejde bidrage til: 

  • Projektledelse på Digit og Kombit’s porteføljeoversigt som vedrører Center for Borger & Arbejdsmarked, som fx SAPA og Borgerblikket samt implementering af kommende systemer afdelingens nuværende store IT-systemer som fx jobcenterløsning, bookingløsning og kø- og aftalesystem afdelingens digitale arbejdsgangportaler i Schultz og selvbetjening.
  • Ansvarlig for afdelingens it-sikkerhed herunder nøgleperson i kommunens informationssikkerhedsnetværk og Mit-id. 
  • Deltage i tværkommunale it-projekter fx udvikling af bedre digital service overfor borgere og virksomheder samt optimering af arbejdsgange, ved brug af digitale løsninger fx RPA. 
  • Selvstændig afsøgning, testning og ledelsesmæssig rådgivning om valg af digitale løsninger, der hvor du øjner et potentiale. 
  • Opfølgning på centrets brug af digitale løsninger - og løbende vurdering af behovet for kompetenceudvikling. 
  • Videoproduktion – lige fra optagelse til redigering i tæt med kolleger.
Du har en stærk digitaliseringsforståelse 
Vi leder efter dig, der er nysgerrig og har en stærk interesse for vores arbejdsområde. Du er godt til at opsøge viden og samle trådene. For at lykkes er der vigtigt, at du: 
  • har en relevant akademisk baggrund gerne inden for digitalisering og digital omstilling – meget gerne med vægt på de forandringsprocesser og udfordringer der følger med 
  • du har et digital udsyn og er en stærk projektleder og strateg, samtidig med at du også kan udføre en del af det praktiske og teknologiske håndværk, der ligger i digitale implementeringsprocesser.
  • du har erfaring med både udvikling og kvalitetssikring, men også brugerinddragelse og behovsafdækning fx ved design af digitale brugerflader og brugerrejser. 
  • har lyst til at være drivkraft på projekter, kan arbejde selvstændigt og trives i, at det er op til dig at finde løsningerne. 
  • du kan omsætte det digitale sprog til vores målgruppe af borgere, virksomheder og medarbejdere, så det bliver håndgribeligt i lyset af vores kontekst.
Som vores kommende kollega bidrager du med 
I Styringsenheden er vi forskellige fagligheder med hver vores specialiserede arbejdsområde. Det er vigtigt for os, at du kan bidrage med en positiv og nysgerrig tilgang til de forskellige fagligheder, så vi kan styrke hinandens opgaveløsning ved at bidrage på tværs. Det er derfor vigtigt for os som gruppe, at du har lyst til at bidrage positivt til et godt fællesskab, og formår at binde fagligheder sammen. 
  
Vi kan tilbyde dig 
Et udfordrende job med god mulighed for at præge opgaverne, samt en arbejdsplads der ikke er bange for at udfordre status quo. Du får en hverdag i et inkluderende kontorfællesskab med plads til et godt grin. Her er der fokus på, at vi har en fælles opgave at løfte og på hvordan samarbejde både giver bedre løsninger og et mere bæredygtigt arbejdsmiljø. 

Vi uddyber gerne og du er meget velkommen til at kontakte Lasse Fonager Møller Økonomi- & Analysekonsulent på tlf. 3061 9937 eller Susanne Thagaard Afdelingsleder Styrings og Kompetenceenheden på tlf. 51 83 19 89.
 
Løn og ansættelsesvilkår 
Ansættelse og aflønning sker i henhold til gældende overenskomst og principperne i Ny løn. Stillingen er en fuldtidsstilling med en gennemsnitlig ugentlig arbejdstid på 37 timer.  
Stillingen er til besættelse senest den 1. marts 2024. 
 
Ansøgningsfristen 
Din ansøgning og CV, eksamensbevis og andet relevant materiale skal være modtaget senest den 18. januar 2024. Vi forventer at afholde samtaler i uge 4. 




 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vordingborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vordingborg Kommune, Algade 63, 4760 Vordingborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 18-01-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5963259

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet