BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Kommunalbestyrelsen er på udkig efter en borgerrådgiver. En selvstændig, serviceminded person, der kan fortsætte og styrke samspillet mellem kommunen og borgerne.
Borgerrådgiver følger Styrelsesloven § 65e – det vil sige som en separat og selvstændig enhed med reference til Kommunalbestyrelsen. Borgerrådgivningen ansættes af kommunalbestyrelsen og fungerer således uafhængigt af den kommunale administration og de kommunale institutioner med henblik på at sikre neutralitet. Administrativt refereres til Stabschefen for Politik, Jura og Administration.
Dine kerneopgaver
Kerneopgaven består overordnet i at rådgive og vejlede kommunens borgere og virksomheder, herunder
- Vejlede og rådgive borgere, der vil klage over serviceoplevelsen i mødet med kommunens medarbejdere, hvem der evt. kan klages til og hvordan man klager over kommunens afgørelser, sagsbehandling mv.
- Vejlede borgeren om rettigheder i forbindelse med sagsbehandling
- Hjælp og vejledning, hvis borgeren har svært ved at forstå en afgørelse fra kommunen
- Hjælp til at få genskabt dialogen med kommunens medarbejdere, hvis en sag er ”gået i hårdknude”
- Indgå i en konstruktiv dialog med afdelingerne om deres løsning af opgaverne, som kan bidrage til en positiv udvikling af den kommunale sagsbehandling.
- Du udviser respekt og ordentlighed i alle situationer og sammenhænge
- Du har stor indsigt i den kommunale sagsbehandling og sagsbehandlingsregler. Du har indblik i de administrative klagemuligheder samt stort overblik over relevante klageinstanser, så du kan rådgive og vejlede kommunens borgere
- Du har en god forståelse for de udfordringer der kan opstå i samspillet mellem borgeren og sagsbehandleren, og du er dygtig til at kommunikere skriftligt såvel som mundtligt med mennesker, som har forskellige forudsætninger og vilkår. Som udgangspunkt skal den kommende borgerrådgiver arbejde ud fra et princip, hvor dialogen mellem centrene og borgerne skal være udtømt, før borgerrådgiveren kan tage stilling til en sag
- Stor grad af selvstændighed, kommunal- og juridisk indsigt, der gør dig i stand til at vejlede og rådgive borgerne på et solidt fagligt grundlag
- Du formår at agere objektivt og neutralt, samtidigt med at din tilgang til borgerne er tillidsvækkende og anerkendende
Læs mere om stillingen i Job- og Personprofil.
Hvis du vil vide mere
For uddybende spørgsmål kan der rettes henvendelse til Borgmester Mikael Smed på mobil 22 78 34 55 eller Stabschef Helle Munk på mobil 51 53 19 56.
Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist er tirsdag den 20. februar 2024.
Ansættelsessamtaler gennemføres fredag den 23. februar 2024. 2. ansættelsessamtale gennemføres tirsdag den 27. februar 2024.
Stillingen søges ved at uploade ansøgning, CV etc. på kommunens hjemmeside.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vordingborg Kommune, Valdemarsgade 43, 4760 Vordingborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 20-02-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5979467