BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi tilbyder en arbejdsplads i udvikling med en række administrative, økonomiske og lovgivningsmæssige opgaver, hvor du får kendskab til og arbejdserfaring med flere af vores mangfoldige kommunale ansvarsområder.
I løbet af din uddannelse vil du typisk blive placeret i 3 forskellige områder, der kan være placeret forskellige steder i vores geografisk store kommune. Du vil altid være knyttet til en erfaren og meget engageret kollega.
Vi lægger vægt på en pæn og respektfuld omgangstone, som skaber tillid og tryghed for at lære og stille spørgsmål undervejs i læreprocessen.
Hvad lærer du
Hos os vil du lære selvstændigt at planlægge og arbejde med blandt andet digitale opgaver, kommunikation og formidling, diverse sagsbehandling, økonomi og serviceopgaver. Du kan komme ud for at arbejde med borgerrelaterede sager, med sagsbehandling af politisk karakter, med intern service og meget andet.
Vores kommunale kontoruddannelse vil give dig en bred og dybdegående erfaring indenfor kommunal sagsbehandling og vil dermed gøre dig til en alsidig og attraktiv medarbejder, når du er udlært.
Elev netværk
Du bliver en del af vores elevnetværk, hvor I jævnligt mødes med vores 2. års elever og sparrer med hinanden.
Vi lægger vægt på, at
- du brænder for at udvikle dig og selv tager medansvar for egen læring
- du er selvstændig og ansvarsbevidst
- du er god til at samarbejde og trives med nye udfordringer
- du har gode danskkundskaber og flair for talbehandling
- du er opsøgende og nysgerrig på dit arbejde
- du er indstillet på at navigere i skiftende IT-systemer
- du er mødestabil
Løn og arbejdsforhold
Arbejdstiden er 37 timer om ugen og dine løn- og ansættelsesforhold er i henhold til gældende HK-overenskomst for elever. Er du under 25 år, er lønnen ca. 14.978 kr. om måneden, og er du over 25 år, er lønnen ca. 22.769 kr. om måneden.
Elevuddannelsen tager 2 år og afsluttes med en fagprøve. I løbet af uddannelsen er der indlagt obligatorisk skoleforløb på ZBC i Vordingborg og Næstved samt en studietur til Bruxelles.
Adgangskrav
Du skal have bestået eller forvente at bestå:
- EUX Business med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer
- STX, HF, HTX inkl. 5 ugers EUS forløb
- HHX
- HG (grundforløb fra handelsskolen) med kvalifikationer til kontoruddannelsen med specialer bestået før 1. august 2015
Er du fyldt 25 år, og har bestået din eksamen efter 1. august 2015, bedes du fremsende din realkompetence vurdering (RKV) eller du skal kontakte en handelsskole med henblik på at få udarbejdet en realkompetence vurdering (RKV), som skal vedlægges din ansøgning. Hvis du har spørgsmål om adgangskrav og uddannelsesretning, kan du kontakte den nærmeste handelsskole.
Du skal desuden vedlægge relevante eksamensbeviser til din ansøgning. Har du endnu ikke modtaget dit eksamensbevis, så vedlæg dine standpunktskarakterer. Har du modtaget merit for dele af adgangskravene, skal du også vedlægge disse.
Ansøgning
Send os en motiveret ansøgning, hvor du blandt andet fortæller:
- Kort om dig selv
- Hvorfor du har valgt at søge en elevstilling i Vordingborg Kommune
- Hvilke faglige erfaringer og kompetencer du kan drage fordel af i jobbet som kontorelev
- Hvilke planer du har for fremtiden
Vedlæg dit CV og dit uddannelsesbevis, hvis du har bestået en af de nævnte uddannelser.
Ansøgningsfristen er den 14. juni 2024.
Der holdes individuelle ansættelsessamtaler den 19. juni 2024.
Du er velkommen til at ringe
Til Randi Jakobsen, telefon 55 36 27 81, hvis du vil høre mere om at være kontorelev i Vordingborg Kommune.
Vi glæder os til at høre fra dig og modtage din ansøgning.
Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=a39083a6)
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Tidsbegrænset ansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vordingborg Kommune, Valdemarsgade, 4760 Vordingborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 14-06-2024; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6052530