Ledelse af HR-drift og udvikling hos Hjemmeværnet i København

dato

Teamleder for HR-drift og -udvikling ved Hjemmeværnet i København

Har du solid erfaring med HR-administration, procesforbedringer og koordinering af HR-opgaver? Trives du i krydsfeltet mellem drift, udvikling og ledelse? Og vil du være en del af en organisation, hvor dit arbejde bidrager direkte til Danmarks sikkerhed og beredskab?

Så er du måske vores nye teamleder inden for HR-området hos Landsdelsregion Øst i Hjemmeværnet.

Om os

Landsdelsregion Øst er en myndighed under Hjemmeværnet, der dækker et geografisk område, som inkluderer Sjælland, Lolland-Falster samt Bornholm inddelt i seks underliggende distrikter – fem på Sjælland og ét på Bornholm.

Vi er en engageret og samfundsbevidst del af Hjemmeværnet, placeret midt i København på det historiske Kastellet. Vores opgave er at støtte både Forsvaret, Politiet, Udenrigsministeriet og det øvrige samfund i situationer, hvor der er behov for ekstra mandskab og kapacitet – f.eks. ved eskorte af vigtigt militært materiel eller personel, bevogtning og overvågningsopgaver, eftersøgninger, vejrlig indsatser eller beredskab.

Her er ingen dage helt ens, og du bliver en del af et mindre, men centralt, team med høj faglighed, godt kollegaskab og stor betydning. Vi lægger vægt på hjælpsomhed, kammeratskab og humor i hverdagen, og vi tror på, at det giver de bedste resultater, når vi støtter hinanden. Som en af dine måske kommende medarbejdere siger: "Vi jonglerer mange opgaver i HR, men vi gør det som et hold. Og der er altid plads til både grin og gode idéer” fortæller Torben.

Om stillingen

Som teamleder for HR-drift og -udvikling får du en central rolle i regionens HR-arbejde. Du har ansvaret for en bred portefølje af HR-opgaver og udviklingsinitiativer, og du bliver en nøgleperson i den daglige support af både staben og vores underlagte enheder.

"Vi har et tæt samarbejde med HR i vores daglige arbejde. Derfor sætter vi også stor pris på en leder, der både kan strukturere, udfordre og støtte, når der er brug for det,” fortæller Christian.

Du bliver leder for et team på seks medarbejdere, og du sikrer, at HR-leverancerne er koordinerede, kvalitetssikrede og understøtter regionens operative opgaver.

Dine ansvarsområder omfatter bl.a.:

· Rådgivning og støtte til staben og underlagte enheder om HR-processer og regler

· Koordinering af regionens stillingsopslag og support til chefer i rekrutteringsprocessen

· Behandling af personalesager, udnævnelser og medaljeindstillinger

· Udarbejdelse og opfølgning på bemandingsplaner

· Udvikling af HR-processer og arbejdsgange

· Forberedelse og kvalitetssikring af HR-grundlag til ledelsen

Afhængigt af dine kompetencer kan opgaveporteføljen tilpasses, og du får mulighed for at sætte dit præg på udviklingen af HR-området i regionen.

Om dig

Vi forestiller os, at har en relevant administrativ eller HR-faglig baggrund og solid erfaring med personeladministration, sagsbehandling eller HR-drift. Du trives i en hverdag, hvor både struktur, koordinering og udvikling spiller en central rolle, og hvor du er med til at skabe sammenhæng i processer, der berører mange forskellige medarbejdere og enheder.

Du arbejder metodisk og har blik for detaljen, fordi korrekt og rettidig HR-administration er afgørende for, at vores operative organisation fungerer effektivt. Samtidig formår du at tænke i helheder og forbedringer. Du er nysgerrig på, hvordan vi kan optimere arbejdsgange og sikre en endnu bedre service til chefer og kollegaer.

Du formidler regler, processer og beslutningsgrundlag på en sådan måde, at det er nemt for andre at handle på, og du evner at oversætte komplekse HR-regler til konkrete løsninger. Det betyder meget i en organisation, hvor både militære og civile medarbejdere arbejder efter forskellige rammevilkår og procedurer.

Du trives i rollen som sparringspartner for ledere på flere niveauer. Det falder dig naturligt at være den, man går til, når der er behov for faglig støtte, fortolkning af regler eller koordinering af HR-forløb. Du har et stærkt samarbejdsfokus og er med til at skabe gode relationer – både i dit eget team og på tværs af sektioner og underlagte enheder.

Som leder arbejder du selvstændigt og med en høj grad af ansvarsfølelse. Du motiveres af at støtte dit team, skabe klarhed i opgaverne og sikre, at I leverer en stabil og kvalitetsorienteret HR-service. Du er samtidig fleksibel, når der opstår nye behov, og du bevarer overblikket, selv når opgaverne er mange og forskelligartede.

Har du erfaring med HR- eller ERP-systemer, som f.eks. SAP/DeMars, er det en fordel, men ikke en forudsætning. Det vigtigste er, at du har flair for it-systemer og lyst til at sætte dig ind i nye værktøjer. Vi sørger for oplæringen.

Ansættelsesvilkår

Ansættelsen sker i henhold til den til enhver tid gældende Fællesoverenskomst mellem Finansministeriet og Offentligt Ansattes Organisationer – Det Statslige Område (OAO-S-fællesoverenskomsten) og organisationsaftale for kontorfunktionærer, laboranter og it-medarbejdere.

Afhængigt af dine kvalifikationer og kompetencer, er der mulighed for forhandling af tillæg. Der er til stillingen knyttet en arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.

Arbejdsstedet er på Kastellet i København.

Som ansat under Forsvarsministeriets område er du omfattet af nogle særlige vilkår. Du skal bl.a. kunne sikkerhedsgodkendes og opretholde sikkerhedsgodkendelsen under hele ansættelsesforholdet.

Du har som ansat pligt til at forrette tjeneste uden for landets grænser, herunder ved enheder i internationale operationer med henblik på deltagelse i konfliktforebyggende, fredsbevarende, fredsskabende, humanitære og andre lignende operationer.

Kontakt og ansøgning

Hvis du vil høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte chefen for Operationstøttesektionen, major Christian Thor Schlichting på telefon 7221 7237 eller mail: lrgne-chlog@mil.dk.

Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår er du velkommen til at kontakte Personelkommandoen, HR-konsulent Morgan Mathilde Nancke på telefon 3266 5492. Træffes ikke i perioden 20. december 2025 til og med 4. januar 2026.

Ansøgningsfristen er den 11. januar 2026 og samtaler forventes afholdt i forlængelse heraf. Stillingen er til besættelse hurtigst muligt eller pr. 1. marts 2026.

Du søger stillingen via linket og vi beder dig vedhæfte ansøgning, CV og kopi af uddannelsesbevis/svendebrev. Vær opmærksom på at bilag skal tilføjes i PDF-format.

I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed optimerer opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vordingborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

dagarbejde

-Arbejdsgiver:

Hjemmeværnskommandoen, Sankelmarksvej, 4760 Vordingborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 11-01-2026;

Se mere her: https://job.jobnet.dk/find-job/032d685a-061a-4f91-93be-769a16673f47

Data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet