Leder til økonomistyring og analyse i Vordingborg Kommune

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Er du en erfaren og engageret økonom med lederevner? Så søger vi i Vordingborg Kommune en økonomifaglig stærk og procesorienteret faglig leder til Team Styring og Analyse.

Da vores nuværende teamleder er flyttet til en anden stilling i afdelingen, søger vi en faglig leder til økonomiafdelingen i Vordingborg Kommune. Du skal være en faglig sparringspartner for dine dygtige kollegaer, og være med til at drive de centrale styringsprocesser i kommunen, herunder budgetprocessen og de politiske budgetopfølgninger. Så hvis du er klar til at tage det næste skridt i din karriere, har vi en spændende stilling til dig.

Hvem er vi?

Team Styring og Analyse er en central del af Vordingborg Kommunes økonomiafdeling og består af 8 økonomikonsulenter, der arbejder med økonomisk styring, budgettering og analyse på hver deres fagområde. Vi understøtter kommunens økonomiske beslutningsprocesser, tilrettelægger styringsprocesser og leverer økonomiske analyser, som er essentielle for ledelsesbeslutninger i hele organisationen. Team Styring og Analyse er en del af Afdeling for Budget og Indkøb.

Som faglig leder af Team Styring og Analyse får du en vigtig rolle i kommunens centrale styrings- og budgetteringsprocesser. Du skal sikre, at de økonomiske processer er velstrukturerede og fungerer effektivt, samtidig med at du bidrager til at udvikle kommunens økonomiske styringsredskaber. Personaleledelsen af teamet ligger hos afdelingslederen for Budget og Indkøb, så du kan koncentrere dig om den faglige ledelse af opgaverne.

Dine opgaver bliver at:

  • Koordinere og fagligt lede opgaverne i Team Styring og Analyse
  • Være ansvarlig for kommunens centrale budgetprocesser
  • Udarbejde økonomiske analyser og styringsværktøjer til ledelse og direktion
  • Rådgive organisationen om kommunal økonomi og processtyring
  • Sparre med dine kollegaer i Styring og Analyse om økonomistyring
  • Bidrage til udviklingen af nye metoder og værktøjer til økonomistyring

Din præcise opgaveportefølje aftaler vi baseret på dine erfaringer, kompetencer og interesser.

Vi søger en faglig leder, der:

  • Har erfaring med kommunal økonomi og styring af processer
  • Har lyst og potentiale til at lede og udvikle teamets økonomiske opgaver
  • Er god til at sikre fremdrift og få inddraget de rigtige mennesker i processer
  • Kan kommunikere klart og effektivt med både ledelse og medarbejdere
  • Kan skabe overblik over og optimere teamets samlede opgaveportefølje

Vi tilbyder: 

Et alsidigt og udviklende job i en afdeling med højt kompetenceniveau og godt samarbejde. Du vil få stor frihed til at planlægge din egen opgaveløsning, men vi prioriterer sparring og videndeling mellem kollegaer højt, så du står aldrig alene med opgaverne. Vi har et godt arbejdsmiljø med balance mellem arbejde og privatliv.

Hvis du har spørgsmål til jobbet, er du velkommen til at kontakte Afdelingsleder for Budget og Indkøb Henrik Svarre Andersen på tlf.: 20512381.

Ansøgningsfristen er søndag d. 20. oktober. 1. samtalerunde afholdes torsdag d. 24. oktober og 2. samtalerunde afholdes 29. oktober. I rekrutteringsprocessen indgår en personlighedstest. Jobbet tiltrædes d. 1. december 2024. Vi ser frem til at modtage din ansøgning og se dig til en samtale.


Denne jobannonce blev oprindeligt opslået på https://www.ofir.dk/
(Den originale annonce kan ses på: https://www.ofir.dk/showojob?ofirid=c73230e3)

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vordingborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Vordingborg Kommune, Valdemarsgade, 4760 Vordingborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 20-10-2024; - ansøgningsfristen er overskredet

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/6119348

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet