Medarbejder til kommunens §7 arkiv

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Stab for Politik, Jura og Administration søger en ny medarbejder til kommunens arkiv.
Arkivets overordnede arbejdsfunktioner knytter sig til at løse kommunens forvaltningsopgaver for den kommunale administration i relation til arkivering. Derudover skal den nye medarbejder sikre, at der etableres et samarbejde mellem det kommunale arkiv og de lokalhistoriske arkiver i kommunen.

Mange ansatte fra forskellige administrative enheder skal sidst på året flytte sammen i et helt nyt og moderne rådhus. Derfor vil vores nye medarbejder skulle stå i spidsen for en samling af alle arkivalier og samtidig sørge for at få opbygget et helt nyt arkiv.
Det er vedtaget, at kommunen etablerer et §7 arkiv, der fortsat indebærer registrering af og kassation/bevaring af historisk kildemateriale fra kommunale forvaltninger og institutioner.

Vores nye medarbejder får dermed kommunens historie som det primære arbejdsområde - i et godt arbejdsmiljø, der indebærer daglig kontakt med arkivets mange brugere. Vordingborg Kommune indgår i Netværket Elektronisk Arkivering om løsningen af arkivering fra fag- og ESDH-systemer.

Arbejdsopgaverne indbefatter primært

  • Samling af alle arkivalier i et nyt arkiv
  • Løsning af arkivets faglige og administrative opgaver
  • Sikre at der skabes et overblik over kommunens papirarkivalier og digitale arkivalier
  • Samarbejde med kommunens 7 lokalarkiver
Vi søger en medarbejder, der har
  • Stort kendskab til arkivlovens bestemmelser og styr på arkiveringsregler, især med registreringsopgaver i forbindelse med bevarings- og kassationsvurderinger
  • Kendskab til journal- og notatpligt, klassifikationer og journalplanssystemer
  • Solid erfaring med anvendelse af IT
  • Flair for struktur og administration og har en særdeles god ordenssans
  • Organisationsforståelse og erfaring i journalisering
  • Erfaring med arkivregistrering i Arkibas, som de kommunale arkivalier forventes at skulle registreres i.
Den medarbejder vi søger er samtidig serviceorienteret i sin kontakt med borgere, kolleger og øvrige samarbejdspartnere, udadvendt og imødekommende og trives med både en dynamisk hverdag og med rutineprægede opgaver.

Vi forventer, at vores nye medarbejder har kørekort, da der er arbejdsopgaver i hele kommunen.

Vi tilbyder:
  • Et spændende og ansvarsfuldt job med mulighed for stor indflydelse på tilrettelæggelsen af arbejdsdagen
  • Et job med høj grad af selvstændighed og indflydelse på egen rolle og opgaver
  • Dygtige og hjælpsomme kollegaer, der arbejder sammen om de fælles mål
  • En positiv, anerkendende og uformel omgangstone på alle niveauer
  • Fleksible arbejdsforhold – mulighed for hjemmearbejde efter nærmere aftale
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes i henhold til gældende overenskomst og pågældendes kvalifikationer. Tiltrædelse snarest muligt.

Yderligere information
Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Stabschef Helle Munk på mobil 51 53 19 56.

Ansøgningsfrist og samtaler
Ansøgningsfrist mandag den 14. august 2023. Der afholdes samtaler fredag den 18. august 2023. Evt. 2. samtale finder sted torsdag den 24. august 2023.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Vordingborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Vordingborg Kommune, Valdemarsgade 43, 4760 Vordingborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 14-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://vordingborg.emply.net/recruitment/vacancyApply.aspx?publishingId=f6af1174-34f8-4d73-9de5-17cc9e881b0c

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5878828

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet