BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Trives du med stor selvstændighed i opgaveløsningen, at komme ud og hjælpe og uddanne ADR repræsentanter i organisationen og samtidig rådgive chefer i relation hertil?
Så opretter vi en stilling, netop til dig.
Om os
Du bliver organisatorisk placeret i en tværfaglig og rutineret Logistikafdeling i Hjemmeværnskommandoen. Vi er et stærkt team på 37 medarbejdere – civile og militære, der beskæftiger sig med logistik, materiel, vedligehold, sikkerhedsrådgivning, kommunikations- og informationssystemer, etablissementsdrift og arbejdsmiljø inden for Hjemmeværnets myndighedsområde.
Afdelingen er geografisk opdelt med hovedparten af sagsområderne placeret i Vordingborg, men med en vedligeholdelsesstøtteenhed og sikkerhedsrådgivere fordelt rundt i Danmark.
Afdelingens brede faglighed bidrager til solide helhedsløsninger, hvilket du også vil skulle bidrage til.
Vi er en afdeling med kvalitet og rettidighed i højsædet, men samtidig prioriterer vi at styrke og vedligeholde de gode interne relationer i respekt for balance mellem arbejde, familie og fritid. Vi interesserer os i arbejdet og hinanden.
Vi tilbyder dig et afvekslende, værnsfælles arbejdsmiljø med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Vi kan bl.a. se af den seneste arbejdspladsvurdering, at vi har en afdeling med stor trivsel, der benchmarker væsentligt over gennemsnittet.
Sikkerhedsrådgiverordningen i Hjemmeværnet er organiseret med en koordinerende sikkerhedsrådgiver og to sikkerhedsrådgivere centraliseret ved Hjemmeværnskommandoen samt to sikkerhedsrådgivere decentralt placeret ved henholdsvis Landsdelsregion Øst og Landsdelsregion Vest. Den koordinerende sikkerhedsrådgiver er faglig foresat for alle fire sikkerhedsrådgivere.
Om stillingen
Stillingen, du søger, er den ene af de to centralt placeret sikkerhedsrådgivere ved Hjemmeværnskommandoen.
Fagligt vil du referere til den koordinerende sikkerhedsrådgiver, men ledelses- og forvaltningsmæssigt refererer du direkte til chefen for Logistikafdelingen.
Geografisk har det ikke den store betydning, hvor du er bosiddende. Vi kan afsøge muligheder for fast tjenestested og kontor i nærheden af, hvor du bor, men der kan også være mulighed for, at ansætte dig med tjenestested på egen bopæl.
Oprettelsen af denne stilling skal ses som en styrkelse af organisationen, og afspejler et stort fokus på at bringe udøvelsen af virket i balance.
Stillingen får stor berøringsflade med specialister ved Hjemmeværnets myndigheder, enheder og underafdelinger ved Marinehjemmeværnet, Flyverhjemmeværnet og Hjemmeværnsskolen men også med rådgivning og sparringer med chefer på flere niveauer.
Konkrete arbejdsopgaver omfatter bl.a. at:
• Føre tilsyn med, at regler for transport af farligt gods overholdes.
• Rådgive chefer og enheder i forbindelse med transport af farligt gods.
• Bidrage til uddannelse af personel, herunder den lovpligtige ADR kapitel 1.3 uddannelse samt den centrale farligt gods uddannelse, der gennemføres i Hjemmeværnet.
• Bidrage med, at det personale, der er beskæftiget med transport, klassificering, mærkning, udfyldning af transportdokumenter, emballering, læsning, aflæsning eller afsendelse af farligt gods, har fået nøje instrukser om, hvordan arbejdet skal udføres.
• Indføre passende foranstaltninger ved eventuelle uheld eller hændelser.
• Udarbejde rapporter vedrørende uheld, hændelser eller alvorlige overtrædelser, der konstateres under tilsyn.
• Forestå udarbejdelsen af årsrapport til en myndighedschef om aktiviteter i forbindelse med transport af farligt gods.
Der må forventes en del rejsevirksomhed i forbindelse med besøgs-, tilsyns- og uddannelsesaktiviteter, der også foregår uden for normal arbejdstider, men arbejdet ses at kunne tilrettelægges med en kvartalvis planlægningshorisont i samarbejde med den koordinerende, øvrige sikkerhedsrådgivere og ud fra enhedernes aktivitetsoversigter.
Om dig
Vi forestiller os, at du er seniorsergent eller klar til udnævnelse hertil. Alternativt er du civilt certificeret sikkerhedsrådgiver - gerne kendskab til Forsvarets og Hjemmeværnets organisering og aktiviteter.
Vi forventer, at du er en holdspiller, der er initiativrig, ressourcebevist og omstillingsparat.
Det er vigtigt, at du er udadvendt, ansvarsfuld og samarbejdsvillig i dit virke med respekt for opgaven og enhedernes vilkår. Du har overblik og selvstændighed i opgaveløsningen med Hjemmeværnets efterlevelse af reglerne for transport af farligt gods i fokus.
Du formulerer dig klart, tideligt og ordentligt i skrift og tale, herunder kan bidrage til udarbejdelse af skriftligt uddannelsesmateriale, kommentering af bestemmelsesgrundlag samt udarbejdelse af rapporteringer.
Du evner læsning og forståelse af lovtekster, konventioner og bestemmelsesgrundlag samt at omsætte til udøvelse med blik for at sikre og skabe forståelse og efterlevelse i organisationen.
Det er en fordel hvis:
• Du er certificeret sikkerhedsrådgiver.
• Du har viden om Hjemmeværnet og vores frivillige niveau.
• Du har erfaring med sagsbehandling samt anvendelse af ministerområdets dokument-håndteringsdatabase (workzone).
Ansættelsesvilkår
Ansættelse og aflønning sker i henhold til den til enhver tid gældende relevante overenskomst. Derudover har du mulighed for at forhandle et tillæg afhængig af dine kvalifikationer og erfaring. Hertil kommer arbejdsgiverfinansieret pensionsordning.
Som ansat i Forsvarsministeriets koncern er du omfattet af nogle særlige vilkår. Det betyder bl.a., at du skal kunne sikkerhedsgodkendes, samt at du er forpligtet til at deltage i fredsskabende og fredsbevarende operationer mv.
Ved ansøgning om en ny stilling i Forsvarsministeriets område, skal forhandling om personlige tillæg indgå i ansættelsesproceduren i henhold til gældende overenskomst.
Dit faste tjenestested vil kunne aftales nærmere, idet Hjemmeværnskommandoen er interesseret i den rette kandidat, som vil have mulighed for kunne aftale sit faste tjenested i forbindelse med ansættelsessamtalerne.
KONTAKT OG ANSØGNING
Hvis du vil vide mere om stillingen, er du meget velkommen til at kontakte afdelingschef oberstløjtnant Michael Gøttske på tlf. 25 72 11 47 eller koordinerende sikkerhedsrådgiver Steffen Carlsen på tlf. 61 88 52 69.
Har du spørgsmål til løn- og ansættelsesvilkår, kan du kontakte HR-konsulent Britt Holde ved Forsvarsministeriets Personalestyrelse på mail FPS-BHH@MIL.DK.
Ansøgningsfristen er den 3. december 2023.
Ansættelsesdato 1. januar 2024 eller snarest herefter.
Samtaler til stillingen forventes afholdt umiddelbart efter ansøgningsfristens udløb.
Ansøgningen sendes elektronisk via linket i annoncen.
I Forsvarsministeriets organisation tror vi på, at mangfoldighed styrker opgaveløsningen. Derfor opfordrer vi alle interesserede uanset baggrund til at søge stillingen.
OM HJEMMEVÆRNSKOMMANDOEN
Hjemmeværnet er en frivillig, militær beredskabsorganisation. Hjemmeværnskommandoen (HJK) er Hjemmeværnets øverste myndighed og er en værnsfælles styrelse under Forsvarsministeriet. HJK er ansvarlige for den strategiske og operative ledelse af Hjemmeværnet som organisation og omfatter Chefen for Hjemmeværnet og den Kommitterede for Hjemmeværnet, der tilsammen udgør Hjemmeværnsledelsen, samt Hjemmeværnsstaben.
HJK er ansvarlige for opstilling og uddannelse af frivilligt personel og enheder og deltager som en del af det militære forsvar i løsningen af de opgaver, der påhviler Hæren, Søværnet, Flyve-våbnet samt disses hjælp til civile myndigheder. HJK står for information om Hjemmeværnet, strategisk rekruttering og fastholdelse af frivillige, planer, programmer og studievirksomhed for Hjemmeværnets udvikling. HJK med Hjemmeværnsstab, divisioner og afdelinger har til huse på Vordingborg Kaserne.
Læs mere om Forsvaret som arbejdsplads på www.Forsvaret.dk
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
Fastansættelse: fuldtid
-Arbejdsgiver:
Vordingborg Kaserne, Sankelmarksvej , 4760 Vordingborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 03-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5942219