BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Vi søger tre erfarne virksomhedskonsulenter, som har indsigt i det gode samarbejde med virksomheder, men også kender til den virksomhedsrettede indsats for ledige borgere samt de forskellige ordninger, der kan bringes i spil i virksomhedssamarbejdet som i dialogen med borgeren.
I virksomhedsindsatsen arbejder vi målrettet på at kunne servicere virksomhederne. Vores kerneopgave er at skabe, fastholde og videreudvikle gode relationer til de lokale virksomheder, men også at bidrage til at virksomhederne ser Jobcenteret, som den foretrukne samarbejdspartner ved rekruttering.
Vi søger tre virksomhedskonsulenter, hvor den ene virksomhedskonsulent primære målgruppe vil være borgere, der er sygemeldte og skal tilbage til arbejdsmarkedet og den anden de unge, der skal i understøttes i at blive en aktiv deltager i samfundet.
Du skal være indstillet på at arbejde med flere målgrupper afhængig af, hvad opgaven kalder på.
Det vil derfor være en fordel, hvis du har arbejdet med borgere indenfor flere målgrupper.
Den tredje virksomhedskonsulent, er til vores jobservice, hvor du skal være med til at fortsætte den positive udvikling i rekrutteringssamarbejdet med virksomhederne i Vordingborg kommune. Du vil få en central rolle i samspillet mellem borger, vejleder samt vores virksomheder. Det er af afgørende betydning at du har lysten og potentialet til at servicere, og skabe det rette match mellem virksomhed og borger.
Vi har netop etableret en ny kompetenceenhed, hvor der er nedsat faglige arbejdsfællesskaber, hvor du skal kunne se dig selv byde ind i den opgaveløsning. Formålet er at skabe sammenhængende indsatser for borgere, der kan være med til at, bl.a. at bringe dem tættere på arbejdsmarkedet.
Så hvis du brænder for, i tæt samarbejde med borgere, vejledere og virksomheder at tilrettelægge beskæftigelsesrettede forløb, hvor borgerens ressourcer er i centrum, så er måske dig vi gerne vil have ombord i virksomhedsteamet.
Dine primære arbejdsopgaver er
- At have en aktiv rolle i samspillet mellem borger, vejleder og virksomheder.
- Etablering, opfølgning og evaluering af praktikker, løntilskud samt ordinære løntimer
- Udarbejde skriftlig dokumentation, beskrivelser, vurderinger, hvilket fylder mere og mere i jobbet. Dette er ikke gældende i stillingen til jobservice.
- Opsøgende serviceorienteret kontakt overfor virksomheder med information om samarbejdsmuligheder, diverse ordninger samt relevant lovgivning indenfor beskæftigelsesområdet
- At hjælpe borgeren tættere på arbejdsmarkedet, med en jobrettet og håndholdt indsats, hvor der tages udgangspunkt i det aktuelle behov og ressourcer.
- Rekruttering til ordinære stillinger (jobservice)
- Deltagelse i Kompetenceenhedens faglige arbejdsfællesskaber
- Du skal have indsigt i arbejdsmarkedet
- Du skal have viden om de lokale virksomheder og være en kvalificeret sparringspartner på beskæftigelsesområdet
- Du skal kunne synliggøre Jobcenterets rolle over for virksomhederne
- Du skal have indsigt i forskellige brancher, virksomheder samt have forretningsforståelse
- Du skal kunne skabe jobåbninger
- Har indgående kendskab til skriftlig vurdering af arbejdsevne og arbejdsintensitet
- Du kan skabe motivation hos den enkelte borger og samarbejde ud fra en anerkendende, ressourcebaseret og løsningsfokuseret tilgang
- Du har gode skriftlige og mundtlige kommunikationsevner
- Du er team orienteret, selvstændigt kan organisere og planlægge dine arbejdsopgaver
- Du har stærke IT- kompetencer og datadisciplin og forstår vigtigheden af dette
- Du har et godt overblik og kan bevare overblikket i pressede situationer
- Du kan arbejde struktureret og kan arbejde selvstændigt i opgaveløsningen, men forstår vigtigheden i at kunne samarbejde på tværs i organisationen
- Du er udadvendt, proaktiv og har et smittende positivt engagement
- Du er empatisk og en god menneskekender
- Du har evnen til at handle og træffe beslutninger og være med til at sikre progression i sagerne
- Du kan tage initiativ og være vedholdende i forandringsprocesser
- Du har gode IT- færdigheder og har let ved at lære nye IT- systemer
- Arbejder med en respektfuld og motiverende tilgang
- Du har en erfaren salgsprofil
- Du har kendskab til rekruttering
- Du evner at omsætte opgaver til resultater
- Du kan tage initiativ og er proaktiv i opgaveløsningen
- Du finder energi i at være ude på vejene
- Du er struktureret og kan arbejde selvstændigt, men forstår vigtigheden i at kunne samarbejde på tværs af afdelinger.
Vi tilbyder dig
- En organisation med ambitiøse mål
- En ledelse, hvor inddragelse og uddelegering finder sted
- En grundig introduktion til jobbet
- Udfordrende og spændende arbejdsopgaver, som løses både individuelt og i mindre teams
- Mulighed for medindflydelse og udfordringer
- En arbejdsplads med dygtige, humoristiske og engagerede kollegaer.
Det praktiske
Løn og ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst mellem Kommunernes Landsforening og forhandlingsberettiget organisation og principperne om ny løn.
Arbejdstid
Der er tale om en fuldtidsstilling på 37 timer om ugen med forventet opstart 1. februar 2024.
Ansøgningsfrist
Vi ser frem til at modtage din kvalificerede og motiverede ansøgning senest den 16. december 2023.
Ansættelsessamtaler
Samtaler forventes afholdt den 20. december 2023.
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Vordingborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Vordingborg Kommune, Aarsleffsgade 14, 1. sal, 4760 Vordingborg
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 16-12-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5951953