En rumænsk mand blev onsdag morgen anholdt af Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi på en adresse i Rødovre. Han blev fremstillet i grundlovsforhør samme dag og dømt for en række butikstyverier, herunder i Vordingborg.
Manden er sigtet for at have begået 18 butikstyverier i samarbejde med flere andre personer. Gerningsmændene fyldte deres tasker med hovedsageligt kaffe og forlod butikkerne ved at benytte scan selv-kasserne, hvor de kun betalte for en vare af mindre værdi.
Tyverierne, som også fandt sted i byer som Næstved, Rødovre, Ringsted og flere andre, blev begået fra den 14. maj 2026 til den 20. maj 2026. Udlændingekontrolafdelingen i Sydsjællands og Lolland-Falsters Politi, med hjælp fra de involverede butikker, har undersøgt omstændighederne ved tyverierne. Der er stadig gerningsmænd på fri fod, og sagen efterforskes fortsat.
Den rumænske mand blev idømt en ubetinget fængselsstraf på fire måneder og blev udvist af Danmark med et indrejseforbud i seks år.